Jdi na obsah Jdi na menu
 


ŠABLONY

 

ŠABLONY

Programy týkající se:

Projekt OP JAK s názvem "Robotika pro nejmenší"

Projekt k datu 01.09.2023 - 31.08.2025

 

 

Robotika pro nejmenší, registrační číslo projektu:  

CZ.02.02.XX/…062              

Od 1. 9. 2023 naše škola čerpá finanční prostředky z Evropských strukturálních fondů v rámci  OP JAK prostřednictvím výzvy č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I. Cílem projektu je  zvyšování kvality, inkluzivity a účinnosti systémů vzdělávání a zajišťování rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání.

 

 

Z finančních prostředků v celkové výši 371.775,- Kč hradíme tyto aktivity:

 

Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání MŠ

 

Inovativní vzdělávání dětí v MŠ

 


 

 

PROJEKT  ROBOTIKA

 

Od začátku školního roku probíhá u předškolních dětí inovativní vzdělávání - robotika financovaná ze šablon OP - JAK ,kdy se děti seznamují s kroky robotiky.

Děti v předškolním věku v rámci rozvíjení předmatemarických a matematických představ pracují s různými vzory, tvary, číslicemi, které řadí do skupin podle velikosti, tvaru a počtu. Děje se tak většinou pomocí hry , nebo formou cvičení v pracovních listech. Naše školka se rozhodla jít i další cestou, jak děti podpořit v jejich zvídavosti a logickém uvažování na číselnými řadami, nebo tvarovými posloupnostmi. Nabízí jim cestu ověřit si svoje znalosti pomocí jednoduchých robotických hraček Mouse - Botů.Děti se tak prvně setkávají s jednoduchou formou programování, na kterou pak naváží na základní škole v podobě nového pojetí informatiky.

Robotické myšky jsou malí pohyblivý robůtci, které děti programují bez počítače , nebo tabletu.Programují je pomocí tlačítek, které má robotická myška na zádech. Myška je schopná si zapamatovat si až čtyřicet pokynů. Děti většinou pracují s tematickou podložkou, kde řeší pomocí robotické myšky různé úkoly s různou náročností. Co taková výuka dětem kromě rozvíjení matematických představ a logického uvažování přináší ? Především se učí spolupracovat v týmu. Učí se spoli komunikovat a společně řešit nějaký konkrétní problém. Nahlas mluví o tom, co se jim dařilo a co by bylo příště lepší vylepšit. Učí se přirozenou cestou pracovat s chybou. Často bývá i taková výuka propojená s pohybem a tvořivou aktivitou, která rozvíjí kreativitu a myšlení. Jde tedy o celostní rozvíjení myšlení předškoláků a nejenom o "hraní si" , jak by se na první mohlo zdát. Vdalších hodinách se děti můžou těšit na dalšího robotického kamaráda, pejska, se kterým zažijí nová dobrodružství.